środa, 9 marca 2016

Cantaloupe - yummy, yummy!

W USA powszechne, a na pewno popularniejsze niż w Polsce, jest sprzedawanie owoców w pudełkach - już obranych, pokrojonych i gotowych do spożycia. 


  


W jednym z takich pudełek odkryłam pyszny pomarańczowy owoc, którego wcześniej nie jadłam i w Polsce nie spotkałam, ale zachęcam do poszukania i spróbowania. Mam tutaj na myśli popularny w USA Cantaloupe. Jest to odmiana melona o kuszący słodkim aromacie i smaku. Jest bardzo soczysty i po prostu przepyszny! Oczywiście zakupiłam go również w formie niepokrojonej. 


Cantaloupe ma jasnozieloną skórkę pokrytą pewnego rodzaju białą pajęczyną. Jego dojrzałość można sprawdzić dzięki zaprezentowanej powyżej szypułce. Szypułka dojrzałego owocu wydaje przyjemny zapach i jest nieco miękka. Po obraniu ze skórki ukazuje się jego pomarańczowy kolor. 


Jeszcze tylko kroimy na pół, wydrążamy środek, kroimy na kawałki i wcinamy - mniam mniam.



Zajadamy się bez wyrzutów, ponieważ okazuje się, że Cantaloupe ma mało kalorii i pomaga w odchudzaniu, a ponadto jest bardzo zdrowy. Melon ten jest cennym źródłem witaminy A i C :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz